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Solarboats & Solarships
Buga Ferry

2009 BUGA (Schwerin)
L = 11.5 m; BH = 4.5 m;
12-30 people.

Planning and construction of the vehicle were realized in a record time of 3 months. The concept of the solar ferry complies with the 2-department status of the leak stability. As a taxi boat, the number of passengers is limited to 12 people by law. As a pleasure boat but can ride 30 people.

The ship has its own side flap and is barrier-free suitable for the disabled. Conception, such as planning of the shipbuilding technology and drives, as well as the SUK approval as a ferry, were successfully carried out as a holistic system by the designer J. Albrecht. On the ship side, above all manufacturing competence as well as innovation in the transport and assembly system were introduced.


Buga-Fähre

2009 BUGA (Schwerin)
L=11,5m; BH=4,5m;
12-30 Personen.

Planung und Bau des Fahrzeuges wurden in einer Rekordzeit von 3 Monaten realsiert. Das Konzept der Solar-Fähre erfüllt den 2-Abteilungsstatus der Leckstabilität. Als Taxiboot ist die Fahrgastanzahl auf 12 Personen vom Gesetzgeber beschränkt. Als Sportboot können aber 30 Personen mitfahren.

Das Schiff hat eine eigene Seitenklappe und ist barrierefrei für Behinderte geeignet. Konzeption, wie Planung der Schiffbautechnik und Antriebe, wie auch die SUK Zulassung als Fähre, wurden als ganzheitliches System vom Konstrukteur J. Albrecht erfolgreich durchgeführt. Werftseitig wurden vor allem fertigungstechnische Kompetenz, wie auch Innovation im Transport- und Montagesystem eingebracht.

big solar ferry
1999 Prototyp
comercial order; LH=20m; BH=4.6m

Techno Consult calculates the hydrodynamic and arranges a construction. The weihgt was reduced to 1/2 t/m with the help of finite elements. The ship from stainless steel needs only 2x8kW electrical power.Große Solarfähre


1999 prototype

Commercial contract; LH = 20m; BH = 4.6m

The project was supervised by shipbuilding technology with regard to structural mechanics and hydrodynamics (design: Tilla Pfleiderer). The hull weight could be reduced to 1/2 t per linear meter. The optimized hulls of the 20m long stainless steel catamaran come with a drive power of 2x 8kW.


1999 Prototyp
Gewerbeauftrag; LH=20m; BH=4.6m

Das Projekt wurde schiffbautechnisch, in Hinsicht auf Strukturmechanik und Hydrodynamik betreut (Design: Tilla Pfleiderer). Das Kaskogewicht konnte auf 1/2 t pro Längenmeter reduziert werden. Die optimierten Rümpfe des 20m langen Edelstahlkatamaranes kommen mit einer Antriebsleistung von 2x 8kW aus.
small solar ferry
1998 Prototyp
comercial order; LH=9.4m; BH=2.8m

Techno Consult calculates the hydrodynamic and arranges a construction. The ship from stainless steel can be used as a ferry.Kleine Solarfähre


1998 prototype
Commercial contract; LH = 9.4m; BH = 2.8m

The project was supervised by shipbuilding technology, with regard to structural mechanics and hydrodynamics. The ferry can be used not only for ferry connections, but also for small round trips. We also treat solar boats as real ships. So you get with us in any case valid and sufficient stability calculation for your vehicle.


1998 Prototyp
Gewerbeauftrag; LH=9.4m; BH=2.8m

Das Projekt wurde schiffbautechnisch, in Hinsicht auf Strukturmechanik und Hydrodynamik betreut. Die Fähre kann nicht nur für Fährverbindungen eingesetzt werden, sondern auch für kleine Rundfahrten. Bei uns werden auch Solarboote als richtige Schiffe behandelt. So bekommen Sie bei uns auf jeden Fall gültige und ausreichende Stabilitätsberechnung zu Ihrem Fahrzeug.
Write me an E-Mail to "Albrecht@solarship.de" or contact me on the mobile: ++ 49 - (0)176-49581694
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